"Onko teillä lomia ollenkaan?" Vakuutusmyyjä piinapenkissä | Midas Touch Oy

Poikkesin viikolla Inan tytäryrityksen Midaksen Pieksämäen konttorilla ja jututin siellä rautaista palvelualan ammattilaista, Anja Miettistä. Se kuva, jonka vaikkapa tosi-tv:n kautta telemarkkinointialasta saa on kyllä kaukana jokapäiväisestä työstä, jota esimerkiksi Anja tekee.

Toivottavasti luet tämän blogipäivityksen ja jaat myös tutuillesi. On mielestäni korkea aika kuulla vähän positiivistakin sanottavaa toimialasta, joka työllistää isoa joukkoa tässä talousvaikeuksien keskellä painivassa Suomessamme.

 

Anja_uusisuomi

Anjalle on tärkeää, että joka aamu on kiva tulla töihin.

Anjalla on vankka kokemus myynnistä. Hän on 10 vuotta tehnyt kasvokkain myyntiä puutarha-alalla ”ruusuna ruusujen joukossa” ja Midaksellakin on kertynyt saman verran vuosia puhelinmyynnissä. Harrastuksena Anja mainitsee mm. hyötyliikunnan; 10 kilometrin työmatka taittuu Pieksämäellä usein joko mennen tai tullen kävelemällä. Hoitoalan koulutuksen saaneena Anja ymmärtää liikunnan tärkeyden vastapainona istumatyölle.

Letkeä ilmapiiri on parasta 

”Haluan nostaa kolme asiaa esille Midaksesta. Palkka ja työn sisältö ovat niistä kaksi, mutta ehdottomasti tärkeintä on se, että joka aamu on kiva tulla töihin. Huumori toimii ja työkaverit on mukavia. Telemarkkinointitiimeissä on meillä sekä nuoria että vanhempia ja molemmat oppivat rinnakkain työtä tehdessä toisiltaan. Uudet ja nuoremmat työntekijät tuovat tullessaan uusia tapoja tehdä tätä työtä ja meillä konkareilla on hyviä kokemuksen ja käytännön tuomia vinkkejä nuoremmille.”, Anja kertoo.

Esimiehetkin saavat kiitosta helposti lähestyttävyydestä. Kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen nopeasti.

”Onko teillä lomia ollenkaan?”

Toimialaa kohtaan liikkuu vielä paljon epäluuloja. Jopa pitkäaikaiset kaverit saattavat edelleen kysyä onko puhelinmyyjällä ”lomia ollenkaan” tai ”onko sulla täydet työpäivät”? Tämä pistää leppoisaa naista vihaksi.

Jokainen haluaa, että omaa työtä arvostetaan ja harmittaa, että tällaisia väärinkäsityksiä alasta edelleen on. Anja kertoo, että ”Midaksella tuntipalkkaa maksetaan kuukausittain ja bonukset nostavat palkkaa mukavasti. Myös toimeksiantajat huomioivat, on yhteisiä tavoitteita jotka palkitaan esim. virkistäytymishetkillä tai muulla vastaavalla. Lomaoikeus on työehtosopimuksen mukainen ja lisäksi on mahdollista päästä vaikuttamaan omaan työaikaan.”

Työntekijöille pidetään viikkopalavereita, joissa selviää miten projektit etenevät ja kuukausipalavereissa syvennytään lukuihin vielä tarkemmin. Nämä lisäävät yhteenkuuluvuuden tunnetta ja motivaatiota, myös oman työn arvostus kasvaa entisestään.

Anja onkin sitä mieltä, että jos ihmiset vain tulisivat paikan päälle katsomaan työolosuhteita Midaksella ja seuraamaan miten työtä tehdään, niin halukkaita telemarkkinoijia riittäisi jonoksi asti.

Avokonttori saa kiitosta työntekijöiltä.

Avokonttori saa kiitosta työntekijöiltä.

Ajat on muuttuneet

”Puhelinmyynti on tätä päivää. Vielä kymmenen vuotta sitten se oli vieraampaa, eikä siihen osattu suhtautua. Nykyään ihmiset ymmärtävät, että puhelimessa myydään ja siihen suhtaudutaan pääsääntöisesti hyvin. Myös ammattimaisuus on toista kuin aiemmin. Jokainen spiikki hiotaan ja myytävään tuotteeseen perehdytään huolella, mitään keskeneräistä ei myydä. Ei ole varaa hukata asiakkaita huonon valmistautumisen vuoksi. Asiakkailta olenkin saanut kommentteja ’Ethän sä mikään puhelinmyyjä ollutkaan’ ja ’Tämähän oli ihan täyttä asiaa!’”, Anja paljastaa.

Ennakkoluulot istuvat tiukassa. Kyllä se ihan puhelinmyyntiä on, vaikka sitä tehdäänkin miellyttävästi. Kerran Anjan myyntipuhe oli jopa niin miellyttävä, että asiakas nukahti kesken puhelun, kun ”aurinkokin paistoi vakuutusmyyjää kuunnellessa niin makeasti kasvoille”.

Ei kovin ärsyttävä puhelinmyyjä?

Lue tästä mitä Ivan kertoo omasta roolistaan Midaksessa.
Lisää otteita todellisesta telemarkkoinitielämästä pääset lukemaan tästä.
Haluatko töihin? Hae työtä telemarkkinointialan huipulta!


Midas Touch Oy

Midas Touch Oy on Ina Finland Oy:n tytäryhtiö. Midas on ollut toiminnassa vuodesta 2003 alkaen ja Ina vuodesta 1989. Molemmissa yrityksissä tuotetaan monikanavaista asiakaspalvelua 24/7. Tämä tarkoittaa sitä, että palvelemme yritysasiakkaitamme niin puhelimessa, sähköpostilla kuin netissä vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Vastaamme sekä sisään tuleviin yhteydenottoihin (esim.vaihdepalvelu) että teemme ulossoittoa (esim. sovimme asiakastapaamisia, myymme vakuutuksia jne.)

Meitä on lähes 200 asiakaspalvelun ammattilaista Pieksämäellä, Iisalmessa ja Tampereella.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>