"Ne huijaa!" Totuus puhelinmyyjistä on karua. | Midas Touch Oy

Otsikon tekstin ehkä haluat kuulla? Sen, että puhelinmyyjät ja heidän työnantajansa ovat kauttaaltaan huijareita ja ohjekirjat suoraan villistä lännestä.

Ottamatta kantaa muiden telemarkkinointiyritysten tapaan toimia on tälläkin kolikolla kaksi puolta. Se oikea ja väärä. "Meidän on tarkoitus tehdä tulosta rehellisesti ja satsaamalla henkilökunnan osaamiseen ja ammattitaitoon - eikä keskittyä vedättämään asiakkaita." Näin Ivan toteaa omasta työpaikastaan.

Ivan Turbin taitaa spiikit ja mobiilipelit

Ivan tekee 50 % työtä luureissa ja 50 % kouluttaa  ja raportoi.

Ivan tekee 50 % työtä luureissa ja 50 % kouluttaa ja raportoi.

Ivan on työskennellyt Midaksella vuoden päivät. Kun oman alan töitä ei sähköasentajalle löytynyt tuntui mainostilaa myyneelle ja face2face –myyntiä tehneelle Ivanille luontevalta vaihtoehdolta siirtyä Pieksämäeltä löytyvän Midaksen palkkalistoille.

Kuka olet, Ivan?

”Olen lähtöisin Savonlinnasta ja nyt asun Pieksämäellä. Eksoottiselta kuulostava nimeni selittyy sillä, että äitini on kotoisin Valko-Venäjältä. Vapaa-ajalla karate on saanut jäädä ja tilalle on tullut tyttöystävä ja mobiilipeliharrastus. Ehkä olet törmännyt minun tekemiin mobiilipeleihin? Olen tehnyt Android-järjestelmälle kahdekasan peliä ja kaksi on työn alla aina suunnittelusta julkaisuun asti. Lisäksi olen tehnyt yhden ohjelman. Löydät pelit nimimerkkini ”Turboshroom” -takaa. Pelkistetty peli valmistuu kuukaudessa, monimutkaisemman tekoon minulta kuluu 4 kk. ”, Ivan paljastaa.

Lisääntynyt vastuu sopii pirtaan

”Nykyään toimin ns. 10-agenttina. Tämä tarkoittaa sitä, että toimin esimiehen oikeana kätenä. Järjestän esimerkiksi koulutuksia, neuvon ja ohjeistan muita työntekijöitä, vedän palavereita ja laadin raportteja toimeksiantajille. Lisäksi vastuullani on toimeksiantajien spiikkien eli myyntipuheiden laatiminen. Puolet työajastani kuluu edelleen ’luureissa’ ja tämän koen pelkästään hyväksi asiaksi. Näin pysyy kosketus käytännön tekemiseen ja esimerkiksi spiikkien toimivuuden huomaa käytännössä.”

”Puhelinmyyjä huijaa”

Tervetuloa töihin!

Tervetuloa töihin!

”Suurin ennakkoluulo telemarkkinoinnista on ajatus, että ’Ne huijaa’. Midaksella kuitenkin kaikki puhelut nauhoitetaan ja niihin voidaan aina palata tarvittaessa. Tässä meidän yrityksessä on tarkoitus tehdä tulosta rehellisesti ja satsaamalla henkilökunnan osaamiseen ja ammattitaitoon – eikä keskittyä vedättämään asiakkaita.”

Mistä pidät eniten työssäsi?

”Kokonaisuudesta. Tämä on vaihtelevaa hommaa, jossa on sekä yritys- että henkilöasiakkaita. Meillä on mahtava työporukka ja toimitilat on siistimmät kuin monessa muussa alan paikassa, joissa olen käynyt. Aluksi avokonttori pelästytti, mutta se on kyllä oikeasti hyvä ratkaisu. Pystyy vaihtamaan ajatuksia työkavereiden kanssa ja vuorovaikutus toimii paremmin. En muuttaisi omassa toimenkuvassani mitään. Sain juuri lisää vastuuta ja se sopii minulle. Luultavasti olen vielä viidenkin vuoden kuluttua joko samoissa myyntihommissa tai kouluttamassa muita.”, Ivan kertoo.

Jokaisesta voi tulla hyvä puhelinmyyjä

”Ei ole olemassa tietyn ikäistä, -näköistä tai -oloista prototyyppiä, joka on hyvä puhelintyössä. Väitän, että jokaisesta voi tulla hyvä telemarkkinoija.”, Ivan napauttaa.

Pakko kysyä mihin tämä väite perustuu.

”Ensin käymme yhdessä ja ryhmässä spiikit läpi. Jokainen harjoittelee ääneen myyntipuheen useampaan kertaan. Tämän jälkeen sama tehdään luureissa. Ohjauksen ja omien + kollegoiden puheluita kuuntelemalla oppii parhaiten ja löytää oman tyylinsä. Loppujen lopuksi tekemisen kautta löytyy paras tapa toimia.

Myytävään tuotteeseen pitää tutustua kunnolla, jotta tietää mistä puhuu. Midaksella toimeksiantajat käyvät pääsääntöisesti itse paikalla kampanjan alussa ja hienosäädöt ja tarkennukset spiikkeihin voidaan tehdä vielä tässä vaiheessa.”, Ivan jatkaa.

Näillä eväillä tehdään sinustakin hyvä puhelinmyyjä. Etkö usko? Käy paikan päällä testaamassa niin tiedät. Meillä on nytkin avoimia työpaikkoja. Lue lisää tästä.


 

Midas Touch Oy

Midas Touch Oy on Ina Finland Oy:n tytäryhtiö. Midas on ollut toiminnassa vuodesta 2003 alkaen ja Ina vuodesta 1989. Molemmissa yrityksissä tuotetaan monikanavaista asiakaspalvelua 24/7. Tämä tarkoittaa sitä, että palvelemme yritysasiakkaitamme niin puhelimessa, sähköpostilla kuin netissä vuorokauden ympäri, vuoden jokaisena päivänä. Vastaamme sekä sisään tuleviin yhteydenottoihin (esim.vaihdepalvelu) että teemme ulossoittoa (esim. sovimme asiakastapaamisia, myymme vakuutuksia jne.)

Meitä on lähes 200 asiakaspalvelun ammattilaista Pieksämäellä, Iisalmessa ja Tampereella.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>