Rehellisen työn puolesta! -Pia Pursiainen

Rehellisen suomalaisen työn puolesta

Pia kädessään Inspectan myöntämä ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Pia kädessään Inspectan myöntämä ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Rakennusalalla on nostettu voimakkaasti viime vuosina esiin erilaiset epäkohdat, jotka liittyvät työvoiman palkkaamiseen tai ylipäätään työsuhteisiin. On ollut epämääräisiä, jopa lainvastaisia käytäntöjä, jotka ovat saattaneet vääristää pitkällä juoksulla rakennusalan kilpailutilannetta ja tietysti eriarvoistaa rakennusalalla työskenteleviä henkilöitä. Vuosien saatossa tilanne on varmasti mennyt parempaan suuntaan, viranomaiset tiukentaneet valvontaa ja säädelleet erilaisia suosituksia ja lakejakin, jotta rakennusala tervehtyisi. Erilaiset tilaajavastuulain tai veronumerolain velvoitteet on otettu laajasti ilolla vastaan.

Rehellisen suomalaisen työn puolesta! Se on hyvä lause!

Puhelinpalveluala ja TES

Edustamani puhelinpalveluala (voisin kyllä nimittää tätäkin jo monikanavaisemmaksi, kuin vain puhelinalaksi) kärsii myös lievemmässä mittakaavassa samankaltaisista ongelmista. Alalla ei ole yleissitovaa TES:siä, vaikka useimmat meistä noudattavatkin Puhelinpalvelujen ja yhteyskeskusten TES:ta. Ja toki yleisesti käytössä on myös muita, varmasti yhtä hyviä ja käyttökelpoisia työehtosopimuksia. Mutta valitettavasti markkinoilla on myös yrityksiä, joissa työehtosopimukset on vain kaukaista ja turhanpäiväistä jorinaa.

Telemarkkinoinnin villi menininki

Paljon parjattu telemarkkinointi nähdään varsin useasti yrityksissä elintärkeäksi toimintamalliksi erilaisten myyntitavoitteiden saavuttamiseksi. Telemarkkinointi oikein ja asiallisesti toimittuna on kerrassaan erinomainen työväline kontaktoida menestyksekkäästi asiakasrajapintaa! Korostan sanoja ”oikein ja asiallisesti”. Tässä suurin rooli on luonnollisestikin työnantajalla, jonka ohjauksessa telemarkkinoija toimii. Millä säännöillä työntekijä on palkattu töihin, miten kauppaa tehdään, millaisia yhteistyösopimuksia kampanjoihin asiakasyrityksen kanssa laaditaan, miten asiakasrekisterejä hallinnoidaan... kaikki nämä vaikuttavat sekä välillisesti että suoraan siihen miten telemarkkinointipuhelu läpi viedään ja millainen kokemus siitä kuulijalle jää.

Perustuntipalkalla vai ilman?

SuomalPalvelua_Sin_rgbTehdystä työstä kuuluu saada peruskorvaus, se on minun mielestäni koko oikeellisen toiminnan lähtökohta. Tämä tarkoittaa minusta sitä, että työntekijälle kuuluu perustuntipalkka. Selvästikin telemarkkinoinnin luonteeseen sopii, että onnistumisten myötä peruspalkkaan voi saada lisän. Suhteen ei tulisi olla toisin päin. Jokaisen telemarkkinointiyrityksenkin tulisi tarjota lain velvoittamat työolosuhteet työntekijöilleen. Tehtyjen tutkimusten mukaan ihan näin asiat eivät ole. Edes Suomessa.

Mikäli yrityksesi etsii telemarkkinointikumppania jatkossa, pyytäisinkin kysymään yhden lisäkysymyksen palveluntuottajalta ennen sopimuksen syntymistä ”Mitä työehtosopimusta Te noudatatte?”.

Rehellisen työn puolesta!
Pia Pursiainen

Pia Pursiainen
Toimitusjohtaja Ina Finland Oy ja Midas Touch Oy
Puh. 044 540 0654
pia.pursiainen@ina.fi

Ina Finland Oy
PL 43 (Pyhäjärvenkatu 5 A, 2.krs)
33211 Tampere
Puh. 010 400 6000 (vaihde)

monikanavaisuus

 

 

 

Ina Finland on myös SoMessa: Facebook Twitter LinkedIn

Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center- ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla syyskuussa 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina  palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palvelu Asiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>