Telemarkkinointi on taitolaji. Tuula ja Kaija kertovat käytännön esimerkein miten homma hoituu. Lue tästä!

Lisää tehoja telemarkkinoinnilla telemarkkinointi_kuvake

Midas Touchilla*) on pitkät perinteet telemarkkinoinnissa. Kaikki alkoi Lapinlahdella vuonna 2003 ja tuloksellinen ulossoitto jatkuu ja voi hyvin tänäkin päivänä, nyt tosin Iisalmessa ja Pieksämäellä.

Mihin telemarkkinointia käytetään?

Contact Center Manager Tuula Laitinen kertoo, että toisin kuin usein ajatellaan, on telemarkkinointi muutakin kuin lehtien myyntiä puhelimitse. Tyypillinen asiakas tarvitsee kumppanin, joka varaa tapaamisajat yrityksen edustajalle ja myyjä voi keskittyä luurissa olemisen sijaan asiakkaiden kanssa kaupan tekoon. Midaksella on esimerkiksi rakennusfirmoja, joiden puolesta tehdään telemarkkinointia. Käytännössä kartoitetaan valmiiksi talouksia, joilla on remonttitarpeita ja rakennusfirman edustaja saa tämän jälkeen tästä valmiina tiedon potentiaalisesta asiakkaasta, jonka kanssa sopii jatkosta. Yhtälailla Iisalmessa myydään tapaturmavakuutuksia tai tehdään valmiiksi sähkösopimuksia puhelimessa.

Sopiiko telemarkkinointi pienille yrityksille?

Telemarkkinointi sopii yhtä lailla pienille kuin suurille yrityksille eikä toimialarajoituksiakaan ole. Kun ulkoistettu kumppani tekee omalla ammattitaidollaan telemarkkinointityön voi yksityisyrittäjä tai isomman yrityksen edustaja keskittyä omaan ydinosaamiseensa. Aikaa on meillä kaikilla rajallinen määrä ja tämä aika kannattaa käyttää siihen, missä on paras. Juuri tästä syystä Tuula Laitisen mielestä tässä taloudellisessa tilanteessa kannattaa ehdottomasti hyödyntää telemarkkinointitiimiä lisäkaupan helpottamiseksi.

Telemarkkinoinnin mitattavuus?

Telemarkkinoinnin tehoja mitataan luonnollisesti kuten kaikkea muutakin tuloksellista tekemistä. Järjestelmäraportista saadaan tarkat luvut, joiden perusteella työtä kehitetään jatkuvasti. Midaksella on tapana tehdä ensin testikampanja. Mielestämme on hyvä asia, jos yrityksen edustaja voi olla alussa paikalla kuuntelemassa miten ensimmäiset ulossoitot hoidetaan. Näin saadaan heti tehtyä korjaavat toimenpiteet
ja voidaan olla varmoja, että työ tehdään juuri kuten yrityksen edustaja toivoo.

Telemarkkinointitiimin työntekijöiden vaihtuvuus

Fakta on se, että telemarkkinointityö ei sovi jokaiselle. Siihen vaaditaan tietynlaista ihmistyyppiä ja työ vaatii taitoa. Olemme onnistuneet saamaan tiimiimme todellisia telemarkkinoinnin helmiä, joista saamme olla ylpeitä. Yli 11 vuotta Midaksella työskennelleitä ovat Kaija Saarelainen, Pirjo Koponen ja Raimo Koistinen. Meillä on myös lukuisia yli 8 vuotta talossa olleita. Haluamme ajatella, että tämä kertoo sekä meistä yrityksenä että meidän tyytyväisyydestämme omiin työntekijöihimme.


 

Saammeko esitellä – Kaija Saarelainen, telemarkkinoinnin ammattilainen

Kaija Saarelainen omalla työpisteellään valmiina palvelemaan hymy huulillaan.

 

Kaija Saarelainen on yksi yli 11 vuotta Midas Touchilla telemarkkinointityötä tehnyt ammattilainen. Työnkuvaan kuuluu telemarkkinoinnin lisäksi myös inbound, eli sisään tulevien kontaktien hoitaminen. Pyysimme Kaijaa kertomaan työstään jatkamalla lauseet loppuun:

Telemarkkinointityö sopii ihmiselle, joka…
on ulospäin suuntautuva, selkeäsanainen, omaa hyvän stressinsietokyvyn, uskaltaa ottaa uusia haasteita vastaan ja osaa olla joustava, iällä ei ole väliä, kunhan riittää intoa tehdä monenlaisia töitä.

Henkilökunnan viihtyvyydestä pidetään huolta…
kunnon toimitiloilla, pyritään häivyttämään liiat äänet väliseinillä, pidetään huolta ilmastoinnista ja valaistuksesta. Tauko- ja sosiaalitiloja unohtamatta. Vuoden aikojen vaihtelut näkyvät jollain muotoa sisustuksessa ja eri tapahtumissa joita järjestetään.

Parasta työtiimissämi on…
että olemme jo tutut keskenään ja tiedämme toistemme työtavat ja osaamme pyytää ja neuvoa toisiamme erikoisissa ja hankalissa tilanteissa. Voimme myös hyvin pitkälle sopia työajoista ja lomista ilman että siitä syntyy ongelmia.

Minua motivoi työssäni eniten se,
että joka päivä on erilainen. Joinakin päivinä on tosi kiirettä ja toisinaan taas hieman rauhallisempaa. Vuosienkin jälkeen kohtaa asioita jotka ovat aivan uusia, laakereille ei voi jäädä lepäämään tai kuvitella että osaa kaiken.

Huonona päivänä minua auttaa jaksamaan,
että työt eivät lähde kotiin, oven kun laittaa kiinni niin sinne jäävät. Huonoja päiviä ei parane kuitenkaan olla hyvin usein, se kyllä kuuluu luureissa. Täytyy pitää itsensä kunnossa ja harrastaa jotakin, ettei työasiat pyöri liikaa päässä.

Paras saamani palaute on,
että puhelun lopussa asiakas on tyytyväinen ja ehkä saanut enemmänkin tietoa kuin mitä alun perin oli vailla. Asiakkaan ongelmia joka päivä ollaan ratkomassa, eli herkällä korvalla joutuu joskus kuuntelemaan mikä asiakkaan ongelma lopulta on.

Tule sinäkin töihin Midakselle

Hae meille töihin! Palkkaamme nopeallakin aikataululla henkilökuntaa, joten laita hakemuksesi meille jo tänään. Rekrytointiimme pääset klikkaamalla tästä.


 

*) Midas Touch Oy lyhyesti:

Midas Touch Oy on vuonna 2003 perustettu suomalainen asiantuntijayritys, joka tarjoaa sekä yrityksille että julkiselle sektorille laadukkaita ja kustannustehokkaita contact center –palveluita. Midaksen palveluksessa on noin 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Midaksella on toimintaa neljällä paikkakunnalla; contact centerit sijaitsevat Iisalmessa, Pieksämäellä ja Tampereella. Lisäksi Espoossa sijaitsee myyntikonttori. Ina Finland Oy osti 11.9.2014 koko Midas Touch Oy:n osakekannan.

Kun tarvitsette yhteistyökumppania inbound- tai outbound -palveluissa, niin ottakaa yhteyttä.

Yhteistyöterveisin,

Midas Touch Oy
Janne Savonen / myynti- ja tuotantojohtaja
Puh. 0400 396 700
Sähköposti. janne.savonen@midastouch.fi

 

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>