"Chatin avulla löytyi syy siihen miksi ostoprosessi keskeytyi verkkokaupassa." Asiakaskokemuksia 3/3

 

chat-verkkokaupassa-lisää-tietoaKun uusi palvelukanava otetaan käyttöön määritellään kanavalle tavoitteet. Myynnin kasvu, liidimäärän nostaminen, asiakaskontaktien ohjaaminen uuteen kanavaan, asiakaskokemuksen parantaminen, asiakaspalvelun tehostaminen... Chat on palvelukanavana mielenkiintoinen. Helppokäyttöisenä ja nopeana kanavana chat tuottaa sellaisiakin yllätyksiä, joita ei etukäteen osaa odotta. Usein hyvinkin rahanarvoisia yllätyksiä.

Chat verkkokaupassa

verkko-ostot-per-capita

Suomi TOP3 verkko-ostoksissa.

Kivijalkamyymälässä asiakasta tervehditään ja "tarvitsetko apua?" -kysymys esitetään liikkeeseen tulijalle. Kontaktia ottamalla on aavistuksen parempi mahdollisuus lyödä kaupat lukkoon kuin menemällä hyllyn taakse kyykkypiiloon. Sama lainalaisuus pätee verkkokaupassakin.

Vaikka me suomalaiset olemme kiitettävän osaavia verkossa surffaajia ja ostajia (katso taulukko) on silti "Moi! Löydätkö etsimääsi vai voinko olla avuksi?" -kysymys tutkitusti myyntiä kasvattava ominaisuus verkkokaupassakin.

Entä ne yllätykset chat-palvelun lisäyksen jälkeen? Alla parin Inan asiakkaan huomiota chat-asiakaspalvelun käyttöönoton jälkeen.

chat-verkkokauppa-kiitosVerkkokauppa-chat -kokemuksia

Tavoite: palautteen kerääminen

"Uudessa verkkokaupassamme asiakkaiden ostoprosessi keskeytyi liian usein ja aina samoissa kohdissa. Teimme testejä, mutta emme keksineet keskeytymisiin teknisiä syitä. Lisäsimme chat-palvelun ja sijoitimme sen vain ongelmallisimpiin kohtiin. Saimme chatin kautta palautetta mm. maksuvaihtoehdoistamme ja siitä, miten mobiililaitteilla ostaminen oli liian vaikeaa. Palaute oli arvokasta, palasimme heti suunnittelupöytään."

Tavoite: verkkokaupan myynnin kasvattaminen

"Chatin tarkoitus oli kasvattaa verkkokauppamme myyntiä. Volyymit kaupassamme ovat isot. Tuloksista huomasimme, että myynnin konversio oli +600% niiden vierailijoiden keskuudessa, joita lähestyimme chatin kautta verrattuna verkkokaupassa ilman chat-tukea ostaneisiin asiakkaisiin."

Tavoite: asiakaspalvelu verkossa

"Olemme chatissä yhtä aikaa Inan chat-tiimin kanssa. Keskustelemme omien asiakkaidemme kanssa silloin kun pystymme. Muina aikoina, chat-keskustelut ohjautuvat chat-tiimille (24/7). Yhteistyöllä saamme itse kokemusta chat-palvelun tuottamisesta ja voimme kehittää verkkopalvelujamme."

Lue lisää kuluttajien chat-kokemuksia, klikkaa tästä >>


Onko sinulla jo ajatus mitä kohden teillä chat-palvelulla pyritään, mikä on tavoite? Jos tarvitset sparrausta ja yhteistyökumppania, niin ota ihmeessä yhteyttä! Meiltä saat koko paketin avaimet käteen: sekä chat-ikkuna että ammattitaitoisen chat-asiakaspalvelutiimin 24h.

pasi_toivokoskiLisätietoa ja vastauksia kysymyksiin saat chat-asiantuntijalta
Pasi Toivokoskelta. Soita tai lähetä viestiä:
puh. 050 531 8008
email: pasi.toivokoski@ina.fi

Lataa maksuton opas "Chat osaksi asiakaspalvelua" klikkaamalla tästä >>

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>