"Posti - Sujuvampi arki". Keksitkö sinä vielä keinon hankaloittaa asiointia?

Jos vielä pystyy asiakasta jollain tapaa hyppyyttää, niin kerro. Voittajalle lupaan jaxuhalit!

posti_asiakaspalvelu

Posti - Sujuvampi arki.

Eksyin juusosays -blogiin enkä oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Onhan mukana ripaus Murphyn lakia, mutta silti. Juuso kuvaa tapahtumaketjua, jossa tarkoituksena on saada loman ajaksi oman yrityksen postinkanto keskeytettyä. Tapahtumaketju eteni kutakuinkin näin:

  1. Soitto asiakaspalveluun -> yrittäjien tulee tehdä keskeytys verkossa tai Postin palvelupisteessä
  2. Verkkopalveluun -> Juusolta ei löydy tarvittavaa pankkisuhdetta (Ålandsbanken ja Handelsbanken eivät kelpaa tunnistautumiseen)
  3. Matka Postiin -> lähiposti paljastui olevan vain asiamiesposti, jossa asiaa ei saa hoidetuksi
  4. Missä on lähin "Posti-posti" -> (Turun) keskustassa
  5. Varmistus puhelimitse tarkasta osoitteesta, jottei enää eksy väärään keskustan postiin -> jonotusta
  6. Jonottamisen jälkeen kerrotaan, että puhelinpalvelu on suljettu klo 15.00 — ja kello on jo pian viisi.

Posti - MinkälainenonmielestääneEISujuvaArki?

Vähemmän ruohonleikkausta enemmän Postia

Soisi, että asiakaspalvelu suunniteltaisiin aina asiakaslähtöisesti. Ymmärrän toki, että iso ja "vanha" organisaatio ei käänny sormia napauttamalla, mutta ei kai tätä esimerkkiä voi pitää millään mittarilla hyväsyttävänä, saati hyvänä tapana toimia? Mielenkiinnolla kuulen, jos keksit vielä jotain miten voisi hankaloittaa tätä prosessia. Asiakaspalvelun helpottamiseksi riittäisi se, että lisätään Ålandsbankenin ja Handelsbankenin tunnistautumiset. Silloin ei Murphykään enää pääse väliin.

Posti on yllättänyt innovaatisuudellaan ja jokainen on kuullut ruohonleikkaaja-postinkantajista. Vielä vähän innovointia, niin Postin peruspalvelutkin toimivat loistokkaasti. Jaxuhalit siihen saakka, Juuso & kohtalontoverit!

allekirjoitus_annika annika

 

 

JK. Luotin Juuson kirjoitukseen, enkä tarkistanut postiasioinnin totuudenmukaisuutta. Posti ojentakoon minua, jos olen lausunut väärän todistuksen 😉


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan kotimainen yritys. Vuodesta 2014 lähtien Midas Touch Oy on tytäryhtiönä vahvistanut Inaa — ja Ina Midasta. Contact Centerit löydät Tampereelta, Pieksämäeltä ja Iisalmesta ja toimipisteissä työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaita monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa, että meillä on kaikki kanavat käytössä: puhelin, sähköposti ja netti. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

11 vastausta to “"Posti - Sujuvampi arki". Keksitkö sinä vielä keinon hankaloittaa asiointia?”

  1. Anne

    Kaikki hakee postinsa itte postista. Eiks vaa. Sit jää postinkantajii tarpeeks kotiaputöihin.

    Vastaa
  2. Timo

    Sanotaan että suuri laiva kääntyy hitaasti. Minun mielestäni postin laiva on kuitenkin kääntynyt aika nopeasti - väärälle kurssille.

    Tilaan melko usein jotain internetistä, myös ulkomailta. Saapuvat postipaketit minun pitää hakea aina kaupingin pääpostista, vaikka lähellä asuinpaikkaani olisi useitakin postin asiamiespisteitä ja myös pakettiautomaatteja, mutta ei. Jos haluaisin siirtää tulevat pakettini johonkin niistä, minun pitäisi maksaa siitä postille huomattava summa. En enää muista paljonko se oli, mutta toista sataa vuodessa kuitenkin. Siitä, että heidän oma logistiikkansa järkevöityisi.

    Minun? Miksi minun pitäisi siitä maksaa? Eikö se nyt olisi heidän liiketoimintansa etu?

    Nyt he kuskaavat huomautuksestani nuolimatta isokokoisia kirjeitä ja pakettejakin ovelleni aina aikana, jolloin en ole kotona. Sitten laatikossa on lappu, että paketin voi noutaa, ei samana päivänä, vaan seuraavana - mistäpä muualta kuin kaupunkini pääpostista. Sieltä ei vain tahdo löytää autolle vapaata parkkipaikkaa ja jos löytääkin, se maksaa vähintään euron. Ja jonoa riittää. Lisäksi aukiolo on hyvin rajoittunut kun pakettiautomaatista voisin kävelymatkan päästä hakea lähetyksen myös viikonloppuisin aina iltayhdeksään asti.

    Ja minulla kun on matkatyö, niin tämä hankaloittaa kaikkea vielä tuntuvasti.

    Mutta toivottavasti ruohonleikkuu sujuu sitäkin paremmin. Jos siellä ikinä mietitään nykyisille johtajille palkankorotuksia, niin minulla olisi rakentavampi ehdotus...

    Vastaa
  3. Timo

    Niin tosiaan, tähän piti laittaa ehdotuksia miten posti voisi vielä huonontaa asiakaspalveluaan ja pompottaa enemmän.

    Vähän vaikea nyt keksiä yhtäkkiä, mutta jos vaikka hinnat tuplattaisiin, toimitusaikoihin lisättäisiin(vielä) pari päivää ja kuljetettaisiin lähetykset vielä vähän kauemmas, niin ehkä se olisi sitten hyvä.

    Myös useat lähetetystä koskevat lappuset postilaatikossa voisivat palvella tätä, Kerrottaisiin vaikka että lähetys on noudettavissa sieltä ja täältä muutaman päivän kuluttua ja kun on jonottanut tiskille puoli tuntia siellä leviteltäisiin käsiä vartin verran. Sitten selviäisi, että lähetys on naapurikaupungissa, siitä tulee sitten uusi ilmoitus ja sitä rataa.

    Jättää se nurmikko leikkaamatta, mutta laskuttaa siitä silti? Kastella kukat suolahapolla tai kodin putkimiehellä?

    Vastaa
  4. Milja

    Ovathan ne jo kaikkea keksineet. Esim osoitteellisen mainonnan kielto onnistuu ainoastaan paperilomakkeella, jota jaetaan ainoastaan Postissa. Minun havaintojeni mukaan ei asiamiesposteissa. Lähimpään Postim omaan pisteeseen on kuitenkin yli tunnin matka. Ylipäätään kaikki, mikä ei onnistu asiamiespostissa, on kohtuuttoman hankalaa.

    Vastaa
  5. Jaxuhalimulle

    Onhan tää paketinhaku helppoa, kuin mikä! Passia näyttämällä ei pakettia saa, vaan pitää olla tämä naurettava jjXXXXXXXXXXXXXXXXX -kirjainnumerohirviö ja sillä sen sit saa. Kukahan vatipää-ääliö tuon on keksinyt? Pääposti ahvenanmaalle ja vain sieltä saa pakettinsa, kun nyt vaan muistaa ulkoa koordinaatit kotivensa, siis naapurin keijon takapihankukkapenkin kolmannen kiven oikealta vantaaltapäin katsottuna, ja HOPLAA, paketti on noudettavissa ahvenanmaalta joka pariton tiistai kello 07:49-viiva-07:51, kunhan on tarkistanut koodinsa, joka tulee ivalonasiamiespostiin parillisen viikon, ähäkutti, keskiviikkona. Saanko jaxuhalit?

    Vastaa
  6. Tero

    Posti voisi ryhtyä vaatimaan lunnaita kuljettamistaan tuotteista. "Meillä on tilaamanne paketti. Jos tahdotte koskaan nähdä akvaariotanne (kyllä - avasimme pakettinne) ehjänä tulkaa matonpesulaiturille Postin puutarhaosaston varastovajan viereen kuudelta. Ei poliiseja!"

    Nykyään kotiin tulevat, pahoinpidellyt lähetykset, pystyy vielä liian näppärästi reklamoimaan: 1. valokuvat pakkauksesta, 2. postin työntekijän täyttämä lappu luovutushetkellä (kun takana odottaa 8 metrin jono asiakkaita), 3. tuotteen tarkastus kaikkien silmäillessä ja palautus alkup. lähettäjälle.

    Vastaa
  7. Jouni Toikkanen

    Jakajien arkea ei voi enää paljon heikentää, olet töissä arkisin klo 9.00-21.00 välisen ajan ja tähän vielä työmatkat päälle niin perhe elämä alkaa olla lievästi sanottuna "kortilla"

    Vastaa
  8. Kakkelström

    Ostamalla Anttilan tavarataloketjun ja jäädyttämällä nettitilauksia, jotta ei tarvi pitää kiirettä niiden toimittamisen kanssa..johan ne ryssi jo ton Itella-keissiin rahaa ja VR-Cargon kanssakin saatiin liuta työttömiä, jollen väärin oo tulkinnu noit uutisia?!

    Vastaa
  9. Hani

    Sitä ei varmaan vielä yleisesti tiedetä että posti jemmaa esimerkiksi ulkomaan pieniä nettitilauksia useita päiviä postikeskuksissa. Olenkin ihmetellyt miten tottuttuihin toimitusaikoihin eri toimittajilta on tullut viikosta kahteen lisäaikaa ja kuitenkin tilaus on seurannan mukaan lähtenyt heti. Suomessahan seuranta lopetaan kai juuri tuosta syystä. Jos kiire niin kannataa vaihtaa kuriirifirmaan joilla tällä ikävä kyllä aika huono palvelu.

    Vastaa
  10. Kalevi

    Itellasta se alkoi: POSTI EI OLE ENTISENSÄ. Eikä Ruohonleikkuu sitä paranna.

    Vastaa
  11. Jukka Könönen

    Heikki Malinen onnistui melkein tuhoamaan Pöyryn ja nyt näyttää todella onnistuvan tuhoamaan Postin.

    Vastaa

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>