6 vinkkiä asiakaskokemuksen kehittämiseen

Me Inassa(kin) liputamme asiakkaan aikakaudelle ja erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiselle. Noh, liputimme niiden puolesta tai emme, niin totuus on, että asiakas käy päivä päivältä vaativammaksi. Mikä riitti tyytyväisen asiakkaan saamiseksi vielä vuosikymmenen alussa ei enää tänään riitä. Kuten Katleena Kortesuo hyvin kuvaa; asiakaskokemus on kokenut inflaation. (kts. @katleena/Twitter)

Asiakaskokemuksen kehittämisen 6 vinkkiä

Katleena_asiakaskokemus

  1. Itsevastuun periaate; ole aikuinen (*
  2. Lööppilasit; käyttäydy poistiivisesti, ehkä jopa yllättävästi
  3. Someyhteydet; rakasta ja muista kumppaniasi myös treffien välillä
  4. Muista tuotteistaa; "Kontaktikombo sisältää kaiken tarvittavan onnistuneeseen viestintään!"
  5. Asiakaskokemus on kuin puu; varaudu mäntypistiäisiin!
  6. Rekrytoi pelihenkistä väkeä; turha syyttää työntekijää, jos on väärin rekrytoitu

(* lisäykset puolipisteiden jälkeen on omavaltaisesti nikkaroitu – eivät Kortesuon kynästä.

Inalla on tarjolla kieloja ellei asiakkaasi pidä ruusuista

  1. Palveluaikaaspapaiva_yleiskuva
  2. Palvelukanava
  3. Palvelukieli

Kolme kohtaa joihin hyvä asiakaskokemus voi narahtaa: aika, kanava, kieli (toki näitä on muitakin!). Suomenruotsalainen haluaa tilata verkkosivusto "Kuppi & Väska" kautta lauantaina klo 23:20 pinkin matkalaukun ja kaipaisi ennen ostopäätöstä asiakasneuvojalta lisätietoja mistä materiaalista sisävuori on valmistettu.  Vaan ei ole palvelua ruotsiksi tähän aikaan eikä sivulla ole chat-palvelua ollenkaan. Sori Kuppi & Väska; asiakas teki ritolat ja siirtyi Bagage o Sånt -saitille, jossa palvelu pelaa. Kaupat tuli ja asiakas laittoi vielä yrityksen Facebook sivuille kiitokset erinomaisesta palvelusta.

Tässä ja muissakin tilanteissa jossa huomaat, että palvelu kevyesti ontuu tai suorastaan kyykkää, voi yrittäjä korjata asian joko A) itse tai B) pyytää kumppania tueksi.

Ota yhteyttä, jos päädyt jälkimmäiseen.

Yhteistyöterveisin,

allekirjoitus_annika

 

 


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan kotimainen yritys. Vuodesta 2014 lähtien Midas Touch Oy on tytäryhtiönä vahvistanut Inaa — ja Ina Midasta. Contact Centerit löydät Tampereelta, Pieksämäeltä ja Iisalmesta ja toimipisteissä työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaita monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa, että meillä on kaikki kanavat käytössä: puhelin, sähköposti ja netti. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>