Järjestelmän vai asiakkaan aikakausi? -Fokus asiakkaassa! | Pasi Nääppä, Vice President

1-numeroUuden ICC-järjestelmän (Intelligent Contact Center) myötä asiakasneuvojien työ suoraviivaistuu ja kontaktien hoito tehostuu. Tämä on tietenkin loistava asia Ina Finlandin asiakasneuvojille, mutta vähintään yhtä tärkeänä koemme, että loppuasiakas saa sellaista palelua, jonka hän ansaitsee; nopeasti ja helposti.

asdf

Pasi Nääppä, Ina Finland Oy:n Vice President.

Mitä parannuksia uusi ICC-järjestelmä käytännössä tuo? Vice President Pasi Nääppä kertoo alla järjestelmän tuomista hyödyistä.
Jos teksti herättää kysymyksiä tai ideoita omaan asiakaspalveluunne, ottakaa yhteyttä. Tarkoitus on kehittää uuden ajan asiakaspalvelua yhteistyössä kumppaneiden kanssa.

Järjestelmä on ihmistä, ei tekniikkaa varten

"Työn tehostaminen on tärkeää, kontaktien pituudet saisi olla mahdollisimman lyhyitä, mutta samalla fokus täytyy pitää tiukasti siinä, että asiakas on tyytyväinen. Tutkimuksen mukaan asiakkaat kokevat jopa tärkeämmäksi, että heidän on puhelun jälkeen positiivinen olo, vaikka ongelma ei välttämättä ratkennutkaan. Kustannusten takia on tietysti oleellista, että asia tulee hoidetuksi kerralla. Kaiken tämän lisäksi; kuinka tehostaa toimintaa siten, että samalla helpottuu asiakasneuvojan työ?"

Lomakkeet ja ohjeet

Kontaktin saapuessa on varmistettava, että asiakasneuvojan käytettävissä on välittömästi oikeat tiedot ja työvälineet, jolloin niitä ei tarvitse erikseen lähteä avaamaan — tulipa esimerkiksi puhelu laskutukseen tai asiakaspalveluun. Kontaktin saapuessa asiakasneuvojalle aukeaa automaattisesti oikeat vastausohjeet ja muut ohjeistukset sekä mahdolliset ajanvaraus-, tilaus-, hälytysjärjestelmät siten, että ne on mahdollisimman pitkälle esitäytetty vaikkapa soittajan puhelinnumeron osalta.

Välilehdet ja ei-kiireellisten töiden jättäminen taustalle

Kontakteilla ei ole tapana ilmeistyä samaan aikaan joka päivä, vaan niissä on aina vaihtelua. Kontaktin jälkeen asiakasneuvojalla on usein tarve lisätä tarkennuksia ICC-järjestelmään asiaan liittyen (nk. jälkityö), mutta jonossa puskee jo uutta puhelua. Uuden järjestelmän avulla jokainen kontakti aukeaa omaan päävälilehteen, joka sisältää kaikki työn tarvitsemat välilehdet (ohjeet, lomakkeet, web-sivut). Tarvittaessa asiakasneuvoja voi ottaa esim. uuden puhelun, jonka jälkeen hän palaa automaattisesti jatkamaan kesken jääneen kontaktin jälkityötä.

Integraatiot muihin järjestelmiin

On tärkeää, että kontaktit saadaan hoidettua nopeasti jo kustannustenkin takia, mutta myös sen takia, ettei asiakas joudu odottamaan turhaan tai kertomaan samaa asiaa moneen kertaan. Olemme toteuttaneet useita liityntöjä asiakkaidemme järjestelmiin, joista haemme automaattisesti esimerkiksi erilaisten laitteiden tietoja suoraan käsiteltävään lomakkeeseen.

Tulen kertomaan jatkossa lisää ICC:n tuomista hyödyistä ja vastaan mielelläni kaikkiin kysymyksiin. Pidetään linjat kuumina!

Yhteistyöterveisin,

allekirjoitus_Nääppä

 

 

Pasi Nääppä, Vice President
Puh. 050 327 8764 / pasi.naappa@ina.fi


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan kotimainen yritys. Vuodesta 2014 lähtien Midas Touch Oy on tytäryhtiönä vahvistanut Inaa — ja Ina Midasta. Contact Centerit löydät Tampereelta, Pieksämäeltä ja Iisalmesta ja toimipisteissä työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaita monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa, että meillä on kaikki kanavat käytössä: puhelin, sähköposti ja netti. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

fb.jpg twitter.jpg Linkedin.jpg Instagram_logo_32x32.png logo_32x32.png

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>