Henkilökunnan viihtyvyys = palvelun laatu

"Sekä oma kokemuksemme että kansainväliset tutkimukset todistavat, että työntekijäkokemuksella on erittäin vahva vaikutus erinomaisen asiakaskokemuksen tuottamiseen."

Lainaus on Talent Vectian tekemän tutkimuskyselyn koosteesta. Tutkimus kuitenkin paljastaa, että vain 24 % yrityksistä on laatinut suunnitelmat asiakaskokemuksen kehittämiselle ja 40 % uskoo asiakaskokemuksen olevan kilpailuetu. Vielä näyttää olevan iso gäppi tutkitun tiedon ja sen sisäistämisen välillä!

Inassa työn tekevät "omat" ja  vakituiset työntekijät  

Teea kuuluu Inan 24/7-tiimiin. Tässä vaihteeksi päivävuorossa.

Teea kuuluu Inan 24/7-tiimiin. Tässä vaihteeksi päivävuorossa.

Meillä ymmärretään, että palvelun lopullisen laadun sinetöi asiakasneuvoja. Palvelu on juuri niin hyvä kuin on jokainen asiakasneuvojan tekemä ajanvaraus, välitetty huoltotilaus tai palveltu chat-asiakas. Voimakkaasti pelkistäen voisi sanoa, että asiakasneuvoja voi työllään joko rakentaa tai hajottaa asiakaskokemuksen. Huima vastuu!

Yksi seurattava onnistumisen mittari on luonnollisesti palvelun nopeus, mutta yhtä tärkeää on itse palvelun sisältö ja se kuuluisa hymy, joka äänestä kuuluu. Vuokratyöntekijöiden sijaan meillä työskentelee ainoastaan ns. omia ja sitoutuneita työntekijöitä, pääasiassa vakituisissa työsuhteissa.

Asiakasneuvoja on monen alan taita

Asiakaspalvelun esimies Inka Jaakkola kertoo, että uudelle asiakasneuvojalle koulutetaan perehdytysvaiheessa ensin tekniikka ja työvälineet huolella, jotta asiakasneuvoja voi keskittyä olennaiseen: asiakkaan palvelemiseen.

"Meillä on kielitaitoisia ja fiksuja työntekijöitä, joilla on valmius palvella laajaa kirjoa erilaisia asiakkuuksia. Talossa on useita yli 10 vuotta työskennelleitä ja suurin ikäryhmä on 25-34 -vuotiaita. Enemmistö on naisia, mutta ei mieskään ole poikkeuksellinen "aspalainen", Inka kertoo.
"Tiiminvetäjien ja minun vastuullani on huolehtia, että palvelun laatu on tasaista, koulutukset ovat riittävät ja pidämme kiinni siitä, mitä olemme asiakkaille luvanneet.", jatkaa Inka.

Asiakaspalvelun ammattilaisuus vaatii jatkuvaa oppimista

Inka Jaakkola on Inassa asiakaspalvelun esimies.

Inka Jaakkola on Inassa asiakaspalvelun esimies.

"Niin sanotussa '24/7-tiimissä' on muistettavaa ja osattavaa niin laajalla skaalalla, että tehtävään täysin oppiminen voi kestää jopa puoli vuotta. Vaikka asiakaspalvelu on jokaisella Inan työntekijällä selkäytimessä on aina uuden asiakkaan "haltuunotto" opiskelua vaativa tilanne. Työntekijä saa siis pala kerrallaan uusia tehtäviä, jotta voidaan varmistaa, että laatu pysyy kaikilla asiakkaillamme sellaisena, jonka olemme luvanneet", Inka sanoo.

"Kasvuyrityksessä oppiminen ei pääty koskaan - ja tämä on pelkästään positiivinen 'ongelma'! Uusia asiakkaita, uusia palveluita, uusia järjestelmiä...

Välillä vauhti saattaa vähän hirvittää, mutta hyvässä hengessä, ammattilaisen ottein ja tekemisen meiningillä suoriutuu kiitettävästi kovankin kiireen alla."

Kumppanisi asiakaspalvelussa.

Tervetuloa tutustumaan Inan toimintaan! Kilauta, niin sovitaan tapaaminen!

Tiina Jeromaa 
myyntipäällikkö
puh. 044 75 220 75
tiina.jeromaa@ina.fi

Pasi Toivokoski
chat-asiantuntija, tuotepäällikkö
Puh. 050 531 8008
pasi.toivokoski@ina.fi

fb.jpg twitter.jpg Linkedin.jpg Instagram_logo_32x32.png logo_32x32.png
Millaista on työskennellä Inassa? Lue lisää "Ina työpaikkana".

Mitä palveluita Ina tuottaa? Lue lisää "Inan monikanavaisista contact center -palveluista".

Inalla on kunnia työskennellä sekä suurten pörssiyritysten että pk-yritysten rinnalla. Katso tarkemmin "Inan referenssit".

Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan kotimainen yritys. Vuodesta 2014 lähtien Midas Touch Oy on tytäryhtiönä vahvistanut Inaa — ja Ina Midasta. Contact Centerit löydät Tampereelta, Pieksämäeltä ja Iisalmesta ja toimipisteissä työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaita monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa, että meillä on kaikki kanavat käytössä: puhelin, sähköposti ja netti. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

 

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>