Mitkä kanavat ovat käytössä 2 vuoden kuluttua - katso infograafi tästä >>

Vuosikymmen sitten ei ollut chatia, älypuhelimia saati niitä varten tehtyjä applikaatioita tai sosiaalista mediaa. Sähköpostiliikennekin oli vielä pientä tähän päivään verrattuna. USA:ssa digitaalisten kanavien kautta hoidetaan tällä hetkellä 35 % kaikesta Contact Centerissä tapahtuvasta viestinnästä. Kahden vuoden kuluttua digitaaliset palvelut ohittavat perinteisen ääniavusteisen viestinnän Contact Centereissä.

Alla kesäkuulla 2015 saatu Dimension Data:n tutkimustieto nykyhetkestä ja tulevasta:

infograafi_kanavatMonta kanavaa = monta kohtaa onnistua (ja epäonnistua)

Useampi yhteydenottokanava on asiakkaiden mieleen (Muista! Palvelua halutaan nopeasti ja helposti). Asiakkaat ovat siis tyytyväisiä, JOS palvelun taso pidetään kaikissa kanavissa hyvällä tasolla. "Huonoa palvelua monessa kanavassa" — no, on sanomattakin selvää mitä mieltä siitä ollaan. ina_monikavaisuus

Jotta jokainen palvelukanava pysyy hanskassa ja asiakkaat kokevat saavansa Palvelua, on Contact Centereissä (sekä ulkoistetuissa että yrityksen omissa) oltava tekniikka ja osaaminen tiptop -kuosissa. Tai vaihtoehtoisesti pidättäydytään turvallisesti vain niissä palvelukanavissa, jotka pystytään tehokkaasti ja laadukkaasti hoitamaan.

 

Pitääkö jokaisessa kanavassa olla läsnä?

Tee yhteydenotto asiakkaalle yksinkertaiseksi. Muista, että nopeus ja helppous on valttia.

Jos teidän bisneksessä chat-palvelu on näppärin tapa ottaa yhteyttä — tarjotkaa toki ainakin tämä vaihtoehdoksi asiakkaalle. Jos soittaminen käy helpoiten — tarjotkaa puhelinnumero, josta saa kiinni yrityksen edustajan aina, kun tarvetta on. Sähköposti, sosiaalinen media... Mitkä kanavat ovat teidän bisneksen kannalta tärkeimmät? Yksi, kaksi vai kaikki?

Teillä on paras tuntemus omista asiakkaistanne. Mitä he vastasivat viimeksi tehdyssä asiakastyytyväisyyskyselyssä? Ollaanko asiakaspalveluunne tyytyväisiä? Miten teidän asiakkaat toivovat nyt ja tulevina vuosina, että voivat olla teihin yhteydessä?

Päätös on teidän.  Panostatteko asiakaspalveluun? Joka tapauksessa: Tutkitusti omnichannel-palvelut lisäävät asiakastyytyväisyyttä.

Yhteinen strategia kumppanin kanssa

Annika_aanestyspallotAsiakaspalvelun ammattilaisena Ina Finland Oy pystyy tarjoamaan kokonaisratkaisut, joissa hyvä asiakaskokemus on aina tavoitteena. Meillä on kokemusta 26-vuoden ajalta ulkoistetusta asiakaspalvelusta, motivoitunut ja osaava henkilökunta, 24/7-palvelut monikanavaisesti ja ISO 9001 -laatusertifikaatinarvoinen palvelutaso.

Oman ja edustamani yrityksen puolesta toivotan nautinnollista ja helppoa elämää sinulle <3

allekirjoitus_annika

JK. Kun tarvitsette kumppanin asiakaspalveluun, niin ottakaa yhteyttä:

Tiina Jeromaa
myyntipäällikkö
Puh. 044 75 220 75
tiina.jeromaa@ina.fi

ja

Pasi Toivokoski
chat-asiantuntija, tuotepäällikkö
Puh. 050 531 8008
pasi.toivokoski@ina.fi

Ina Finland on myös somessa: Facebook Twitter LinkedIn


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palvelu Asiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella onyli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>