Mistä tiedät mitä yrityksestäsi puhutaan? Pääseekö some-kriisi yllättämään?

Jos Maija Maitoparta on sinuun, yritykseesi tai säähän tyytymätön ei ole olemassa keinoa, joka estää Maijaa viemästä mielipidettään verkkoon aka internetiin. Meistä jokainen peruspertti voi suoltaa täysin estoitta mielipiteitä, kehuja ja kritiikkiä kaikkien luettavaksi tai katsottavaksi asiasta kuin asiasta.

Miten sitten pysyä taagilla ja olla valmiina puuttumaan peliin, jos keskustelu käy yrityksen kannalta merkitykselliseksi — hyvässä tai pahassa? Lue some-kriisistä klikkaamalla tästä.

agenttipalvelu_ina

Agenttipalvelu valvoo 24/7

Käytössäsi on ainakin kolme eri vaihtoehtoa, joista valita. Jos tiedät muita, niin vinkkaa minulle!

1) Tee se itse

Netin valvomista ja viesteihin vastaamista voi yrityksessä hoitaa nimetty henkilö. Hänellä on oltava käytössä keinot (järjestelmä/ohjelmisto/osaaminen/aika) bongata nettikeskusteluista yrityksen kannalta oleelliset kommentit ja vastata tarpeellisiin viestiketjuihin mielellään viipymättä — tai vähintään kohtuullisessa ajassa. Ehkä yrityksessä on hyvä olla useampi nimetty henkilö, jos vaikka some-kriisi lähteekin lapasesta illalla tai viikonloppuna, ts. joku päivystää aina?

2) Käytä Agenttipalvelua

Inan asiakaspalvelutiimi on koulutettu Agenttipalveluun ja toimii verkossa yrityksen puolestapuhujana. Agentin tehtävä on positiivisesti ja proaktiivisesti yllättää sinun asiakkaasi. Käytännössä Agentti etsii ja löytää verkossa käynnissä olevia keskusteluita, jotka ovat yrityksenne kannalta merkittäviä.

Agentti vastaa kysymyksiin, opastaa nykyisiä asiakkaita toimimaan oikein ongelmatilanteissa ja estää väärän tiedon leviämisen (some-kriisien välttäminen).

Kiinnostuitko? Lue lisää Agenttipalvelusta.

3) Luota hyvään tuuriin (ja hammaskeijuun) hammaskeiju

Ehkä toteat, että yrityksestänne ei tulla verkossa puhumaan mitään merkityksellistä. Piste.

Tätä vaihtoehtoa voi käyttää hyvin siinä tapauksessa, että ei aio koskaan tulla tunnetuksi ihmisten keskuudessa vaan haluaa pysytellä näkymättömänä nyt ja aina. Eli käytännössä pukeutuu näkymättömyysviittaan ja asuu Mikä-Mikä-Maassa.

 

Toivotan sinulle oikein antoisaa päivää ja muista some-etiketti (mikä?), jos rohkenet antaa tästä kirjoituksesta palautetta 😉

allekirjoitus_annika

 

 


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla  2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja netissä. Voimakkaasti kasvava Asiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>