Veet silmissä! Näin SOME karkaa käsistä. Otteita todellisesta elämästä.

Kuvan nainen ei ole Veet-Manta.

Kuvan nainen ei ole Veet-Manta.

Oletko jo päässyt tutustumaan Veet-gate'iin? Tiedäthän Veet, se on se yritys, joka markkinoi niitä karvanpoistotuotteita joita moni käyttää täyttääkseen modernille naiselle asetetun karvattoman ihannekuvan.

Veet on päässyt julkisuuteen Facebookissa elokuussa olleen kampanjan ansiosta.  Mainoksessa "Manta (tai Marita), 24" istuu jäätelökulho (tai Veet-tuotetta sisältävän kulhon) kanssa kylpyhuoneessa ja toteaa "Viihdyttävä ilta kolmen parhaan kaverini kanssa: Ben, Jerry & Veet". Meiltä kuluttajilta mainoksessa kysytään "Miltä sinun täydellinen Me time -ilta näyttää?"

Sitten mä lähdin kotiin...

En tiedä mitkä tavoitteet Veetin Facebook-kampanjalla oli, mutta oletan, että kommenttien määrä yllätti positiivisesti. Sisältökin lienee yllättänyt. Siis sen jälkeen, kun moderaattorina toiminut Veet-työntekijä lähti kotiin. Koska sitten alkoi tapahtua.

Face-kansa villiintyi kertomaan mitä omaan "Me time -iltaan" kuuluu. Usealla siihen ei kuulunut karvanpoisto millään tavalla tahi vessassa istuskelu vain jäätelö seuranaan. Täydelliseen "minäaikaan" kuului osalla kommentoijista mielikuvaharjoittelu, huumeet, saatananpalvonta, ja tarjottiin "Mantalle" seuraakin, että pääsee vessasta kulhoineen ihmisten ilmoille. Siitä peukut suomalaisille, että huumoria näyttää löytyvän ja hyväntuulista piikittelyä oli viihdyttävä lukea. Ellet ole jo lukenut, niin katso koko viestiketju tästä.

Hätäratkaisu: DELETE. delete

Ei, ei, ei! Miksi Veet-ihmiset menitte poistamaan Facebook-kommentit? Toki, olihan siinä some-kriisinpoikanen, mutta sellainen tulee aina käsitellä asianmukaisesti. Eikä mennä poistamaan ihmisten laittamia kommentteja. Se on ihan no-no -asia. Nyt saatu huomattava näkyvyys olisi ollut käännettävissä positiiviseksi (on toki edelleen, mutta vielä suuremmalla työllä) poistamatta koko viestiketjua.

Kannattava ratkaisu: Moderointia 24/7

Sosiaalisen median palvelut 24h

Tällaisia potentiaalisia yllätyksiä voi tietysti pyrkiä etukäteen välttämään. Ja kannattaahan sitä luoda myös sosiaaliseen mediaan "jonkinlainen" some-strategia. Mihin some-päivityksillä pyritään, mitkä ovat tavoitteet? Miksi edes markkinoida tuotetta tai palvelua, ellei voida reagoida tulleeseen palautteeseen?

Yksi keino on pitää huoli, että some-tiliä seurataan, siellä vastataan ja palvellaan myös yrityksen oman työajan ulkopuolella. On nääs olemassa yrityksiä, joissa hoidetaan sosiaalisessa mediassa käytävää keskustelua yrityksen puolesta 24h. *Kröhöm*. Yksi niistä on Ina Finland Oy. Lue blogikirjoitus, jossa kerrotaan Agenttipalvelusta (<- klikkaa).

Positiivisin sometteluterveisin,

allekirjoitus_annika

 

 

 

Onko teillä tarvetta asiakaspalvelukumppanille? Otahan yhteyttä!

Tiina Jeromaa
myyntipäällikkö
Puh. 044 75 220 75
tiina.jeromaa@ina.fi

ja

Pasi Toivokoski
chat-asiantuntija, tuotepäällikkö
Puh. 050 531 8008
pasi.toivokoski@ina.fi

Ina Finland on myös somessa: Facebook Twitter LinkedIn


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center– ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla syyskuussa 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palvelu Asiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>