Chat-barometri "Suomalaiset yritykset eivät osaa riittävästi hyödyntää chat-asiakaspalveluja"

Kauppalehti uutisoi verkkosivuillaan maanantaina 13. päivä Informatum Researchin tekemän chat-barometrin tulokset. Tavoitteena oli selvittää suomalaisten yritysten chat-asiakaspalvelun tasoa esiintymällä tavallisen asiakkaan tavoin eri toimialojen asiakaspalveluchateissa.

Missä vaiheessa tarjotaan chat-palvelua?

Kohdennettu ja oikea-aikainen palvelu tuo tuloksia.

Kohdennettu ja oikea-aikainen chat-palvelu lisää myyntiä.

Olen tehnyt saman havainnon kuin chat-tutkimuksessa on tehty — chat-palvelu näyttää välillä jopa "yllätyksettömältä ja välinpitämättömältä". Tosin oletan, että tutkimuksessa on testattu ”passiiviset” chatit, joita tarjotaan kenelle tahansa verkkosivulla vierailevalle, alkaen yrityksen etusivulla. Ne piilossa olevat ja strategisesti oikeaan aikaan chat-asiakaspalvelijan toimesta aloitetut myynnilliset keskustelut jäävät ns. ”ei-potentiaaliselta” vierailijalta näkemättä. Tämä siitä syystä, että ostoskori on vielä tyhjä eikä vierailija ole vielä rekisteröitynyt.

Chat itse toteutettuna vai ulkoistettuna?

Chatin näkyminen verkkosivulla on vain jäävuoren huippu. Taustalla tapahtuu erittäin paljon vierailijoiden kategorisointia ja ostokäyttäytymisen seurantaa. Mutta suunta on artikkelissa oikea, kannattaa hankkia mieluummin ulkoinen kumppani chatin pyörittämiseen kuin käyttää chatissä omia työntekijöitä. Silloin vierailijan asiakaspalvelukokemus on hyvä ja saadaan oikeasti sitä lisämyyntiä.

Chat-asiakaspalvelua verkkosivuilla jopa 24 h

Kannattaa harkita chat-palvelun ulkoistamista ja tehdä yhdessä ammattilaisen kanssa chat-suunnitelma. Me täällä Ina Finlandissa autamme mielellämme! Erikoisuutemme on monikanavaisuus ja 24/7-palvelujen tuottaminen.

Chat-asiakaspalvelua saatavissa 24/7.

Chat-asiakaspalvelua saatavissa 24/7.

Jos verkkokauppa on auki 24/7 niin meiltä saat sinne myyjän myös vuorokauden jokaiselle tunnille! Entä kun potentiaalinen asiakas ei halua enää viestiä chatin välityksellä? Silloin me kysymme vierailijalta haluaako hän jatkaa keskustelua esimerkiksi puhelimessa.

Tämä on sitä monikanavaisuutta. Päätavoite on tietysti kaupan kotiuttaminen - minkä kanavan kautta hyvänsä. Meillä riittää välineitä ja kanavia joka lähtöön.

Kauppalehden chat-barometri -uutinen on luettavissa tästä.

Yhteistyöterveisin,

Soittele 050 531 8008 / Pasi

Soittele 050 531 8008 / Pasi

Pasi Toivokoski
puh 050 531 8008
email pasi.toivokoski@ina.fi

Ina Finland Oy
PL 43 (Pyhäjärvenkatu 5 A, 2.krs)
33211 Tampere
Puh. 010 400 6001

www.ina.fi

monikanavaisuus

 

 

 

 

 

Ina Finland on myös SoMessa: Facebook Twitter LinkedIn

 


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center- ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla syyskuussa 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palveluAsiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella onyli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>