Analysoidaanko teillä miten asiakkaittenne kanssa viestitään? Mitä Chat-viestit pitävät sisällään? Mistä asiakkaanne haluavat tietää? Miksi kauppaa ei tullutkaan?

tynnyri_miesTynnyrissä eläminen ei ole enää tätä päivää, jos se on koskaan ollutkaan fiksu paikka elää. Minkä verran sinä tiedät mitä teidän verkkosivuillanne tapahtuu? Kävijämäärän varmasti osaat kertoa, millä sivuilla asiakkasi käyvät, miltä poistutaan ja kauanko keskimäärin verkkovierailija viihtyy sivuilla.

Tiedätkö sinä mitä kävijä ajattelee? Mitä hän olisi kaivannut, muttei löytänyt? Miksi hän jätti ostamatta?

Chat-Analyysi porautuu asiakkaan pään sisään

Arvaa mitä? On olemassa keino päästä astetta syvemmälle verkkokävijän sielunmaailmaan— Chat Analyysi. Se kertoo muutakin kuin kappalemääräisiä faktoja (viestien määrän, kauanko viestintä kesti, montako riviä tekstiä jne). Analyysin avulla saadaan yksilöitynä tärkeää tietoa, joka auttaa sekä lisäämään myyntiä että parantamaan asiakaskokemusta.

Chat on luonteeltaan matalan kynnyksen palvelu. Kuluttajan/yrityspäättäjän on helppo heittää kysymys tai kommentti verkossa avautuvaan chat-ikkunaan. Huomattavan paljon helpompi kanava kuin esim. soittaminen. Etenkin, jos kysymys on näennäisesti "turha" tai "mitätön", siis sellainen, joka ei saa kävijää soittamaan, mutta ehkä saa hänet kuitenkin siirtymään kilpailijan verkkosivulle. Se on tosi helppoa.

Laaja Data -analyysi käy läpi jokaisen chat-keskustelun pollo_viisas

Kun kävijöiden chat-viestejä saadaan kerättyä riittävä määrä, tehdään Laaja Data -analyysi. Tämä kerran vuodessa tehtävä analyysi antaa kattavan kuvan viestinnän, markkinoinnin, myynnin ja tuotteistuksen onnistumisesta. Kerätty data kootaan ja esitellään kehitysehdotuksena yrityksen edustajalle.

2-3 kuukauden välein pidetään välikatsaukset, joissa yhdessä sovittuja seurattavia ja kehitettäviä asioita käydään läpi. Lisäksi palveluun kuuluu yksi puolen päivän mittainen työpaja markkinatutkimuksen, konseptoinnin ja palvelumuotoilun huippuammatilaisen johdolla.

Mahdollisuuksia — ei mörököllejä oikotie_sokkelo

Jos vielä jostain syystä olet tynnyrissä, niin tervetuloa päivänvaloon! Täällä valoisassa analyysimaailmassa näkee mitä ympärillä tapahtuu ja saa napattua kiinni väärään suuntaan eksyvän verkkoharhailijan. Lisäksi saatu tieto panee muuttamaan verkkosivujen sisältöä, omia toimintatapoja, tuotteita, palveluita. Eikä muutosta tarvitse tehdä enää summamutikassa vaan oikeaan faktaan perustuen.

Kysy chat-asiantuntijalta lisää

Pasi Toivokoski
puh 050 531 8008
email pasi.toivokoski@ina.fi

Ina Finland Oy 
PL 43 (Pyhäjärvenkatu 5 A, 2.krs)
33211 Tampere
Puh. 010 400 6001

www.ina.fi

monikanavaisuus

 

 

 

Ina Finland on myös SoMessa: Facebook Twitter LinkedIn

 


Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center- ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla syyskuussa 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina  palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palveluAsiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella onyli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>