"Monikanavainen asiakaspalveluosaaminen on yritykselle kilpailuetu" | -Pia Pursiainen

Pia.Pursiainen

Pia Pursiainen, toimitusjohtaja Ina Finland ja Midas Touch

Digitalisoitunut kaupankäynti on aiheuttanut yrityksille erilaisia haasteita sekä asiakaspalvelutyöhön että perinteiseen myymälämyyntiin. Asiakaspalvelun ulkoistaminen voi tuoda osaltaan helpotusta haasteisiin.
Moni organisaatio pohtii keinoja saada tämän päivän liiketoimintaan tiiviisti kuuluva monikanavaisuus käyttöönsä. Haasteena on kuitenkin usein oman henkilöstön kyky toimia sähköisten kanavien parissa. Ulkoistamalla asiakaspalvelun yritys saa käyttöönsä asiantuntevan henkilökunnan, joka on koulutettu toimimaan monikanavaisesti lähellä asiakasrajapintaa.

– Ulkoistetut asiakaspalvelijat ovat ammattilaisia, jotka tuovat asiakaspalvelukokemukseen yrityksen tarpeiden mukaisesti myös myynnillisen näkökulman. Heidät perehdytetään lisäksi yrityksen liiketoimintaympäristöön ja tavoitteisiin, kertoo toimitusjohtaja Pia Pursiainen.

Kivijalkamyymälöille lisäkauppaa verkosta

Ulkoistuskumppanista on merkittävää apua myös kivijalkamyymälöiden kaupankäynnin painottuessa enemmän verkkoon. Tällöin ammattitaitoiset asiakaspalvelijat voivat toimia esimerkiksi verkkokaupassa chatin ja sosiaalisen median tukena tai hallinnoida CRM-järjestelmiä.

Ulkoistaminen tuo niin ikään yrityksille helpotusta asiakaspalveluaikojen ja ajoittaisten ruuhkautumisten hallintaan sekäasiakaspalveluun toimistoaikojen ulkopuolella. Pursiainen toivookin, että yritykset reagoisivat asiakaspalvelutarpeeseensa ennakoivasti.

– Tänä päivänä asiakkaat vaativat asiakaspalvelua ajasta ja kanavasta riippumatta. Tästä syystä esimerkiksi asiakaspalvelun pitkittyneet vasteajat vaikuttavat merkittävästi asiakastyytyväisyyteen. Yrityksissä olisikin hyvä arvioida, olisiko ulkoistuskumppani oikea taho ratkaisemaan myös myöhäisiin iltoihin tai viikonlopun aukioloaikoihin liittyvät ongelmat.
Yhteistyöterveisin,

Pia Pursiainen

Pia Pursiainen
Toimitusjohtaja Ina Finland Oy ja Midas Touch Oy
Puh. 044 540 0654
pia.pursiainen@ina.fi

Ina Finland Oy
PL 43 (Pyhäjärvenkatu 5 A, 2.krs)
33211 Tampere
Puh. 010 400 6000 (vaihde)

monikanavaisuus

 

 

 

Ina Finland on myös SoMessa: Facebook Twitter LinkedIn

Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center- ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla syyskuussa 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina  palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palvelu Asiakaspalvelu Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää verkkomyyntiä. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>