Chat-palvelun UKK, osa kaksi | Pasi Toivokoski, chat-asiantuntija

Pari päivää sitten julkaisin blogissamme ensimmäiset viisi usein esille tulevaa väittämää, jotka tulevat vastaan keskustellessani Chat-palveluchat-palvelusta (lue chat-artikkeli tästä). Tänään seuraa lupaamani jatko.

Chat-palvelu sinun silmissäsi?

Kuulen mielelläni sinunkin kommenttisi. Mitä kysymyksiä tai kokemuksia chat-palvelusta sinulla käyttäjänä tai teidän yrityksessänne on? Mikä sai ottamaan palvelun käyttöön tai miksi vielä mietitte käyttöönottoa? Mistä haluaisit saada lisätietoa? Yhteystietoni löydät artikkelin alta. Voit myös laittaa suoraan kommentin "Kirjoita vastaus" -kenttään. Silkasta rakkaudesta lajiin lupaan vastata kaikkiin esitettyihin kysymyksiin!

 

chat-asiakaspalvelu

6. Chatissä ei saa vietyä keskustelua loppuun asti

"...Vierailija tahtoo jatkaa keskustelua puhelimessa."

- Tämä on usein totta, mutta ei mikään ongelma. Me Inalla hoidamme asiakkaidemme viestintää chatin, puhelimen, sähköpostin, somen ja jopa tekstiviestien välityksellä. Jos chatissa aloitettua keskustelua on luontevinta jatkaa puhelimessa, asiakaspalvelijamme voi soittaa tai yhtä hyvin keskustelua jatketaan sähköpostitse. Muistutan taas, että chat on yksi kanava muiden joukossa, jonka kautta tavoitamme asiakkaasi.

7. Tarvitsemme chat-palvelun verkkosivuillemme 24/7

"... koska yrityksemme tulee olla aina tavoitettavissa liiketoiminnan luonteesta johtuen. Myös puhelinpalvelumme on 24/7. Eihän chat voi olla auki eri aikaan?"

- Chat ja puhelinpalvelu tukevat toisiaan. Olisi todellakin kummallista, jos puhelimella tavoittaa 24/7, mutta chat olisi auki vain arkisin tai virka-aikoina. Asiakkaalle jää väärä kuva yrityksen aukioloajoista, jos chat palvelee eri aikaan kun muu asiakaspalvelu. Pahimmassa tapauksessa yhteydenotto jää vierailijalta/asiakkaalta tekemättä, jos chat-palvelua ei ole verkkosivuilla saatavilla. Tähän on helppo ratkaisu.

Me Inassa olemme tavoitettavissa yrityksesi puolesta 24/7 chatin, puhelimen, sähköpostin, somen ja jopa tekstiviestien avulla.

8. Chat-palvelu ei voi olla tehokasta, jos sama chat-asiakaspalvelija hoitaa myös yrityksemme puhelut

..."Kuinka Inalla voidaan ottaa kaikki keskustelut vastaan?"

- Yhteistyökumppanimme ja asiakkaamme usein toivovat, että sama ja tutuksi tullut ammattitaitoinen asiakaspalvelija hoitaa yrityksen viestintää monikanavaisesti. Näin palvelun laatu pysyy korkealla ja agenttien koulutuksessa voidaan mennä syvemmälle yksityiskohtiin.

Tehokkuus ei kärsi. Tavoitteemme ei ole, että yksi agentti vastaa mahdollisimman moneen chat-keskusteluun tunnin aikana. Koulutamme palveluun useampia asiakaspalvelijoita, joilla on vankka kokemus hoitaa myös puhelinliikennettä. Panostamme laatuun ja henkilöosaamiseen. Useamman asiakaspalvelijan kouluttaminen ei myöskään nosta kustannuksia. Olemme kehittäneet ainutlaatuisen tavan kouluttaa asiakaspalvelijat monikanavaiseen palveluympäristöön.

9. Tarvisimme verkkosivulle chatin tukemaan kampanjaa

"...Me mainostoimistossa teemme kampanjoita asiakkaillemme ja tarve chat-palvelulle ei ole jatkuvaa."

- Tähän tarkoitukseen kehitimme PikaChat-palvelun. Chatin käyttöönotto onnistuu 2 viikossa tai tarvittaessa nopeamminkin. PikaChatissä on neljä valmista ja erilaista tavoitetta, jotka tukevat nopeaa aloitusta:

  • Liidien kerääminen
  • Usein kysytyt kysymykset
  • Verkkosivun opastus
  • Proaktiivisuus

Tavoitteita voidaan myös yhdistellä. Kysy myynnistämme lisää PikaChatistä.

10. Sinun vuorosi!

Mikä on kymmenes Chat-väittämä? Laita kommenttia suoraan blogitekstiin tai ota yhteyttä minuun. Tietoni löydät tästä:

 


 

Chat-asiantuntija Pasi Toivokoski

Chat-asiantuntija Pasi Toivokoski

Pasi Toivokoski
puh 050 531 8008
email pasi.toivokoski@ina.fi

Ina Finland Oy
PL 43 (Pyhäjärvenkatu 5 A, 2.krs)
33211 Tampere
Puh. 010 400 6001

www.ina.fi

monikanavaisuus

 

 

 

Ina Finland on myös SoMessa: Facebook Twitter LinkedIn

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>