80 % vastanneista on käyttänyt chat-palvelua

Chat-kyselyn tulokset Palvelunumeroiden hinta

Tunnustan. Sain oikeutetusti kriittistä palautetta kyselyn epäammattimaisesta otteesta ja huonosta mausta. Makuasiathan vaihtelee, mutta epäammattimaisuus on kyselyn suhteen selviö. Älköön tämä menkö kuitenkaan edustamani yrityksen piikkiin vaan täysin henkilökohtaiseen She Failed Again -laariini.

Kyselyyn sai vastata täällä uusisuomi.fi:ssä sekä Inan some-kanavissa (Facebook, Twitter ja LinkedIn), vastausaika oli 23.1.-2.2. Osallistua sai anonyymisti tai yhteystietojen kera, jos halusi osallistua arvontaan. Luvatut kaksi Ilves-lippua arvottiin tänään 2.2. ja voittaja löytyy Kyrönlahdesta. Onnittelut Sallalle!

chat_nappaimisto"Yhteydenoton voi tehdä helposti, vaikka bussimatkalla kotiin"

Verkkokyselyn perusteella jopa 80 % vastanneista on käyttänyt chat-palvelua ja moni kehuikin käyttöä helpoksi ja näppäräksi tavaksi ottaa yhteyttä tai kysyä tarkempia "ajo-ohjeita" verkkosivuilla. Saatuja positiivisia kommentteja chat-palvelusta:

  • Chat hoituu kotonakin ja joskus jopa virka-ajan ulkopuolella
  • Aina ei kesken työpäivän pääse soittamaan
  • Vastauksen saa heti
  • Voi olla helppoa pikapikaa kysäistä jotain pikkupulmaa
  • Palautteen saa annettua saman tien, ei tarvitse jonotella/odottaa
  • Ei liian jäykkä, siis rento
  • Etukäteen asian jäsentäminen, lisäkysymysten kirjaus
  • Ei puhelinmaksuja, interaktiivinen
  • Nopea ja tehokas tapa viestiä simppelit kysymykset

Kyselyyn vastanneiden kriittiset kommentit

Vastaajat löysivät Chatin käytöstä myös negatiivisia puolia verrattuna muihin asiakaspalvelukanaviin. Vastanneiden mielestä esimerkiksi:

  • Voi olla hankala selittää asiansa kirjoittamalla
  • Puhelimella hankala asia selkiintyy helpommin
  • Voi tulla väärin ymmärretyksi
  • Ei tunnu henkilökohtaiselta. Ääni/kasvot puuttuvat.

Pääasia, että saa asiansa hoidettua

Summa summarum: viestintäkanava on kanava ja asia on asia. Tärkeintä on saada asia hoidettua. Lopputuloksen kannata yritykselle riskittömintä on pitää huoli, että puhelin, sähköposti, chat ja some ovat kaikki asiakkaan käytettävissä.

Erinomaista viikon alkua kaikille blogia seuraaville. Tästä tulee vielä mieletön viikko!

Rakkaudella,

Annika


Ina Finland on myös SoMessa: Facebook Twitter LinkedIn

Ina Finland Oy on vuonna 1989 perustettu contact center- ja telemarkkinointialan yritys. Kasvatimme osaamistamme ostamalla syyskuussa 2014 Midas Touch Oy:n koko osakekannan. Contact Center toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Pieksämäellä ja Iisalmessa, joissa työskentelee yhteensä 200 asiakaspalvelun ammattilaista. Ina palvelee asiakkaitaan monikanavaisesti 24/7. Tämä tarkoittaa viestintää soittamalla, tekstiviesteillä, sähköpostitse ja internetissä. Uusi, voimakkaasti kasvava palveluAsiakaspalvelu-Chat sekä parantaa asiakastyytyväisyyttä että lisää myyntiä. Inalla ja Midaksella on yli 400 yritysasiakasta, joista suuri osa on pitkäaikaisia kumppaneita. Inan palveluilla on ISO 9001 -laatusertifikaatti.

 

Kirjoita vastaus

  • (ei julkaista)

XHTML: Voit käyttää näitä tägejä: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>